Mengenai Blog Ini

Ini adalah koleksi Forwarded Message yang diterima melalui Yahoo Messenger saya. Untuk tidak spamming ID manusia dalam List YM saya, maka ini adalah alternatif lain untuk turut sama memforward mesej-mesej yang bermanfaat.

Anda semua dialu-alukan untuk copy-paste dan menyebarkan mesej di sini kepada kawan-kawan anda. Blogger juga dijemput menambah blog ini di dalam Feed mereka.

TQ~

Sunday, November 1, 2009

Fenomena Baru

JPA_adli (11/1/2009 12:00:08 PM):
Tawaran hebat!
http://hardobusiness.blogspot.com/2009/11/fenomena-baru-parody.html

Monday, October 26, 2009

Doa Buat Sahabat

Perubatan Mesir (10/26/2009 8:02:25 PM):
di saat kita mengecapi kesihatan terbaik yang Allah kurniakan, ingatlah ada yang diuji oleh-Nya. sama-sama doakan sahabat perubatan Alexandria kita, Nur Syahirah bt Yusoff yang sedang koma akibat komplikasi pneumonia agar kembali sembuh dan dapat menyertai kita di Mesir kembali.. Ya Allah perkenankanlah doa kami ini~

Ramah Mesra Bersama Anwar Ibrahim

carlisle1625 (10/26/2009 7:00:52 PM):
assalamualaikum wbt.. Jemputan menghadiri Ramah Mesra Bersama Dato' Seri Anwar Ibrahim (Ketua Pembangkang Parlimen) pada 29/10, 6.00mlm di Dataran Komplex H10, Nasr City, Cairo, Egypt.. Semua warga negara Malaysia dijemput hadir bagi menjayakan majlis ini.. Sebar-sebarkan..

Thursday, October 22, 2009

Nikon D80 Untuk Dijual

Assalamualaikum
My equipment (Farid Nazmi's) for sale
Reason for sale: Jumping Ship

More Info: http://jackster.my/nikond80.html

Tuesday, October 20, 2009

Antara Realiti dan Cabaran ISMA

JPA_saif (10/20/2009 12:50:08 PM):
Slm, Makluman kpd seluruh pelajar Malaysia di Mesir, [Forum peranan mahasiswa Mesir setelah pulang ke tanah air "Antara realiti dan cabaran"] oleh Ust Mohd Fauzi Asmuni, Naib Presiden 2 ISMA-Malaysia, akan diadakan pada 22hb Oktober 09(Khamis) pada jam 7.30ptg bertempat di Dewan Malaysia Abbasiah Kaherah (Arma)..

anda semua dijemput hadir..SEBARKAN kpd rakan2..!

Saturday, October 3, 2009

Vote These Blogs!

GEN7_radin (10/3/2009 12:02:23 PM):
Check these blogs.. n vote dem for blog award at http://perubatanonline.blogspot.com/ ..
http://almomentum.blogspot.com/ [junior yg berbakat] ..
http://effysaiful.blogspot.com [designer mantap PERUBATAN n iluvislam.. shifting paradigm] ..
http://pemenang2.blogspot.com/ [idea2 yg out of th box] ...
http://petaijeruk.blogspot.com/ [when pictures speak on behalf of beholder] ..
http://sebatangklabot.wordpress.com [fikiran yg bernas] ..
http://musegalo.blogspot.com/ [blog kartunis BPP yang kat belakang TIBBians tu~].
politik yg lebih adil di http://madsha88.blogspot.com/
.. asik Cairo je.. n ini blog kontroversi dari Alex
http://shoufamrhossam.blogspot.com/ [ke x kontro da.. ]
.. sorry kerana melobi x tentu pasal.. sje je n tunggu ag list2 yg bes.. enjoy the school opening k..slmt blaja

Tuesday, August 25, 2009

Mengapa Ramadhan Tidak Berkesan?

JPA_faiz (8/25/2009 4:12:15 AM):
http://saifulislam.com/?p=6577
“Mengapa Ramadhan tidak berkesan?” soalan yang diamanahkan kepada saya untuk mengupasnya. Ringkas, tetapi jawapannya bukan mudah. Kita mengalaminya. Dalam segala janji Allah, galakan dan kemudahan-Nya untuk kita beribadah, kita sering tidak mencapai impian. Jarak di antara diri idaman menjelang Syawwal berbanding diri sebenar, selalu jauh bagai timur menggamit barat. Mengapa?

Thursday, August 13, 2009

Gara-gara Seekor Semut

TANTA_zulkifli (8/13/2009 4:10:23 AM):
Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a katanya:
"Dari Rasulullah s.a.w: Sesungguhnya pernah seekor semut menggigit salah seorang Nabi lalu Nabi tersebut menyuruh supaya membakar sarang semut tersebut, tetapi Allah menurunkan wahyu kepadanya: Apakah hanya gara-gara seekor semut menggigitmu lantas kamu akan binasakan satu umat yang selalu membaca tasbih?"

Sunday, August 9, 2009

Hang Tuah Gagal SPM

JPA_safwanroslan (8/9/2009 6:33:39 PM):
hang tuah gagal SPM! http://www.youtube.com/watch?v=YOKmc1oslVE

Monday, June 8, 2009

Swine Flu Dekat Tahrir!

JPA_azlee (6/8/2009 8:12:24 PM):
abgBobby: salam, kluar bbc tadi swine flu ada kat tahrer, pelajar AUC dah kena, penempatan pelajar tu dekat sangat dengan kawasan kita, jaga hygiene masing-masing,jangan dekati orang yg ada selsema, sentiasa basuh tangan, sesiapa ada selsema kalau boleh consult physician terus dan prevent social contact, sebar2 kat kawan2-faizal azmi

Mari Bercinta

TANTA_zulkifli (5/31/2009 3:13:03 PM):
mari bercinta...>>> http://ms.langitilahi.com/adakah-benar-itu-cinta

Nasihat A-Z

JPA_ibtisam (5/28/2009 8:39:59 PM):
A : Adil pada dirimu
B : Beranikan dirimu
C : Cekalkan hatimu
D : Derma selalu
E : Elakkan pertelingkahan sesama kite
F : Fikir sebelum bertindak terburu2
G : Gembira selalu
H : hormat orang tua
I : Ingat akan tuhan
J : Jangan berdusta
K : Kasih akan daku
L : Lemah lembut amalan semua
M : Makan makanan seimbang
N : Nafsu jangan dituruti
O : Oh ! pamerkan kesempurnaan dirimu
P : Pentingkan kesihatanmu
Q : Qualiti dalam kerjaya dan tugasmu
R : Rajin berusaha
T : Tanamkan sifat bekerjasama
U : Utamakan alam sekitar
V : Variasikan pengalamanmu
W : Wajibkan amalan membaca AQ
X : X-ray diri sendiri
Y : Yakin pada diri sendiri
Z : Zalim jangan sekali

Islam Itu Bukan Mereka

JPA_faiz (5/28/2009 6:25:07 AM):
ISLAM itu bukan mereka… http://ms.langitilahi.com/islam-itu-bukan-mereka

Promosi Blog Ayu Amiza

GEN7_ayuamiza (5/26/2009 11:30:25 AM):
salam sisters&brothers.cek out my latest update at www.ayuamiza.blogspot.com.

kindly leave ur comments n critics there to impruv my writting.jzkk

Iman Yang Lusuh

iLuvIslam_everjihad (5/20/2009 6:37:47 PM):
ان الايمان ليخلق في جوف احدكم كما يخلق الثوب فاسٲلوا الله ان يجدد الايمان في قلوبكم

“Sesungguhnya iman dlm hati salah seorg antara kamu akan usang dan lusuh spt usang dan lusuhnya pakaian. Oleh itu, mohonlah kpd Allah agar Dia memperbaharui iman dlm hatimu.”

[HR at Thabrani]

Monday, May 18, 2009

Guru Terbangsat

Diri Sendiri (5/19/2009 3:48:41 AM):

http://nuraflah.blogspot.com/2009/05/guru-terbangsat.html

Cinta Allah

najib othman (5/18/2009 7:35:28 PM):
Rasulullah (sallallahu alayhi wasalam) bersabda bahwa Allah telah berfirman
“Aku cinta kepada 3 golongan, tetapi terhadap 3 golongan lainnya lebih Aku cintai.
Aku cinta kepada orang yang pemurah, tetapi terhadap orang yang hidupnya sederhana dan pemurah pula maka dia lebih Aku cintai.
Aku cinta kepada orang yang tawadhu’ (rendah diri), tetapi terhadap orang kaya (berpangkat) dan tawadhu’ pula, maka dia lebih Aku cintai.
Aku cinta kepada orang yang taubat kepadaKu, tetapi terhadap anak muda yang bertobat kepadaKu, maka dia lebih Aku cintai”.

(Hadis Qudsi – Sahih – Riwayat Ibnu Hibban)

Doa Keluar Rumah

TANTA_zulkifli (5/18/2009 5:08:29 PM):
من نَزَلَ مَنْزِلًا ثُمَّ قال أَعُوذُ بِكَلِمَاتِ اللَّهِ التَّامَّاتِ من شَرِّ ما خَلَقَ لم يَضُرَّهُ شَيْءٌ حتى يَرْتَحِلَ من مَنْزِلِهِ ذلك

Ertinya : sesiapa yang keluar dari rumah dan membaca doa " Aku berlindung dengan kalimah Allah yang sempurna dari segala kejahatan makhluk" maka dia tidak dimudaratkan oleh sesuatu apa pun sehinggalah dia kembali ke rumahnya semula." ( Riwayat Muslim, 4/2080) .

Perempuan Dalam Dilema

TANTA_zulkifli (5/18/2009 9:13:18 PM):
PEREMPUAN DALAM DILEMA
http://www.youtube.com/watch?v=cYQcnegaC24

Sedeqah

JPA_faiz (5/18/2009 5:35:21 AM):
http://www.zaharuddin.net/content/view/831/72/

ولا تمهل حتى إذا بلغت الحلقوم

"Dan janganlah kamu bertangguh-tangguh ( dalam bersedeqah) sehingga sampainya ( nyawamu) di kerongkong (hampir mati)." (Riwayat Al-Bukhari, no 1353)

وَإِنْ تُخْفُوهَا وَتُؤْتُوهَا الْفُقَرَاءَ فَهُوَ خَيْرٌ لَكُم

"Dan sekiranya kamu menyembunyikannya (sedeqahmu) dan memberikannya kepada faqir miskin, demikian adalah LEBIH baik bagimu."

Barang Untuk Dijual

TANTA_zulkifli (5/17/2009 4:16:02 PM):
ibnu_walid07: Brg untuk di jual:

Computer lengkap,TV jenama AKAI made in Malaysia 15inci,kipas duduk (fresh),meja study dan karpet bidang warna merah..semuanya dengan harga pekej LE1500 dijamin selamat..cepat promosi terhad..

sila hubungi Ust Anuar Kamal - 010 9330910

Menyerah Sebelum Berjuang

JPA_faiz (5/16/2009 6:20:05 AM):
http://saifulislam.com/?p=5649

“Dan pastinya Kami akan menguji kamu dengan sedikit ketakutan, kelaparan dan kekurangan harta, jiwa dan hasil buah-buahan. Dan berikanlah khabar gembira kepada mereka yang sabar” [Al-Baqarah 2: 155]

Seorang yang mahu mengamalkan Islam, mungkin membayangkan kesusahan hidupnya apabila pilihannya tidak disenangi rakan, susah mahu naik pangkat, susah nak dapat tender, dan pelbagai lagi kerisauan dan ketakutan yang muncul di dalam diri, sebelum ia sebenar-benarnya berlaku. Bahkan mungkin ia tidak akan berlaku.

Hairan Orang Muslim

TANTA_zulkifli (5/16/2009 1:59:08 PM):
"Hairan sungguh keadaan seorang mukmin. Sesungguhnya setiap keadaannya adalah baik. Keadaan ini tidak ada pada seseorangpun melainkan pada orang mukmin. Sekiranya dia dianugerahkan kesenangan, dia bersyukur. Maka bersyukur itu adalah baik buatnya. Sekiranya dia ditimpa kesusahan, dia akan bersabar. Maka sabar adalah baik baginya" (Riwayat Imam Muslim).

Jangan Berpuas Hati Sekadar Ini

JPA_faiz (5/14/2009 5:53:56 AM):
Jangan berpuas hati sekadar ini…

http://ms.langitilahi.com/jangan-berpuas-hati-sekadar-ini/

Rasulullah SAW bersabda, “Amal soleh seseorang diantara kamu tidak dapat memasukkannya ke dalam surga dan tidak dapat menjauhkannya dari azab api neraka dan tidak pula aku, kecuali dengan rahmat Allah.”

Munajat Hamba

~Adawiyah Juzailah (5/11/2009 4:11:24 AM):
إلهي أنت مقصودي ورضاك مطلوبي أعطني محبتك ومعرفتك يا الله

"Tuhanku, hanya Engkaulah matlamatku dan Redha Engkaulah tuntutanku, kurniakanlah kepadaku kelazatan mencintaiMU dan mengenalMU, wahai ALLAH."

~Adawiyah Juzailah (5/11/2009 4:51:46 AM):
Jagalah urusan akhiratmu dan Allah akan jaga untukmu urusan duniamu, dunia ini hanya tempat persinggahan, akhirat merupakan destinasi terakhir, cukupkanlah bekalanmu untuk kemudahan perjalananmu dalam menuju ke destinasi terakhir, sesungguhnya setiap hati yang mengingati akan, kematian, merupakan hati yang cerdik dalam menilai antara perhentian dan persinggahan...wallahua'lam

Susah Nak berubah

syafiqaffandi (5/7/2009 7:23:28 PM):

http://idnaffa.blogspot.com/2009/05/susahnyaa-nak-berubah.html

Team Medik iLuvIslam

iLuvIslam_ImKoyube (5/7/2009 3:29:43 PM):
Anda pelajar perubatan atau anda seorang doktor? Berminat menyumbang kepada ummah melalui cara yang interaktif dan kreatif? Jom sertai team medik iLuvislam.com; sebuah team baru dalam famili besar krew kami. Sila klik di bawah untuk maklumat lanjut:

http://www.iluvislam.com/v1/viewpage.php?page_id=754

Ibu Ayah Doktor

TANTA_zulkifli (5/6/2009 10:52:32 AM):
nur muslimah: kepada bakal2 doktor / bkn dr pon blh yang dah lama xambil tahu keadaan ibu ayah dikg kerana sibuk menelaah buku dikala fatrah imtihan ini..filem 5 minit ini sesuai u ditonton..
http://al-aarifin.blogspot.com/2009/04/semoga-kita-tidak-lupa-akan-segala.html

Zikir

Adawiyah Juzailah (5/5/2009 9:58:42 PM):
Sentiasala membasahkan lidah kita dgn berzikir kpd Allah dan memberi peringatan kepada sahabathandai,tanpa ad rse memilih sama ada dia mndgrnye ataw mengetepikannya ingatlah Rasulullah pernah bersabda :

"Semoga Allah memberi rahmat kepada seseorang yang mendengarkan sesuatu perkara dari kami, lalu dia menyampaikannya sebagaimana apa yang dia dengar, barangkali orang yang disampaikan lebih kuat ingatannya daripada orang yang mendengar" (Riwayat Ahmad At-Turmidzi,Ibnu Majah&Al-Humaidi dr Ibnu Mas'ud r.a.)

SLR vs Human Eye

Farid Nazmi (5/5/2009 7:39:00 PM):
The human eye is good for about 100,000,000+ images per lifetime with a max rate of 20fps. Perfect WB and exposure virtually every time, mono or colour. No storage card problems. Autofocus from 8cm to infinity with hardly any hunting. Excellent dynamic range. Supplied with a dominant version and identical back up and made to order in about 9 months. Variety of colours available. SubhanaAllah

Tuesday, May 5, 2009

Perhebat Usaha Nahi Mungkar

JPA_paeid (5/4/2009 8:15:43 PM):
perhebatkan usaha nahi mungkar..bersama-samalah kita saling bergerak membasminya
http://episodeperjuangan.blogspot.com/2009/05/perhebatkan-usaha-nahi-mungkar.html

I Tried Very hard to be a Christian

GEN7_munirah (5/2/2009 5:58:12 PM):
http://www.youtube.com/watch?v=_J5_VETwfew&feature=channel

Bagaimana Menyumbang Untuk Islam

JPA_faiz (4/30/2009 6:10:24 AM):
Saya ingin menyumbang untuk ISLAM, bagaimana?
http://ms.langitilahi.com/saya-ingin-menyumbang-untuk-islam-bagaimana/

Tingkat Darjat

~Adawiyah Juzailah (4/28/2009 8:01:42 PM):
4 perkara dapat mengangkat darjat seseorang disisi Allah walaupun amal ibadahnya sedikit:

1. Sifat penyantun
2. Merendah diri
3. Pemurah
4. Budi pekerti yang baik

-abu qasim al-junaid

PAS dan UMNO

JPA_shakir (4/28/2009 2:23:53 PM):
apakah sama orang yg stadi dgn org yg malas..sekali-kali tidak!!..
http://episodeperjuangan.blogspot.com/2009/03/tidak-sama-perjuangan-pas-dengan-umno.html

Jaga 7 Sunnah

TANTA_zulkifli (4/28/2009 4:59:59 AM):
sarah aisha: JAGA 7 SUNNAH RASULULLAH S.W.T.

Pertama: tahajjud, kerana kemuliaan seorang mukmin terletak pada tahajjudnya.
Kedua: membaca Al-Qur'an sebelum terbit matahari.
Ketiga: jangan tinggalkan masjid terutama di waktu shubuh.
Keempat: jaga solat dhuha, kerana kunci rezeki terletak pada solat dhuha.
Kelima: jaga sedekah setiap hari.
Keenam: jaga wudhu terus menerus kerana Allah menyayangi hamba yang berwudhu.
Ketujuh: amalkan istighfar setiap saat.

P/S Kalu x boleh buat semua, jangan tinggal semua.

Jual Kurma

GEN7_ayuamiza (4/27/2009 6:29:49 PM):
cairo uni,n al azhar saje-sapa2 nk beli kurma unt bawak balik mesia, sile ke www.ayuamiza.blogspot.com untuk melihat sampel dan senarai hrga

Wasiat Saidina Ali

najib othman (4/27/2009 5:27:25 PM):
Wasiat Saidina Ali Karamallahu Wajhah:
sesiapa yang dilantik menjadi pemimpin kepada manusia maka dia hendaklah mengajar dirinya terlebih dahulu sebelum mengajar orang lain. Dan dia hendaklah memperelokkan setiap tindak tanduknya seharian sebelum memperelokkan dengan lidah. Dan sesiapa yang mengajar dirinya sendiri serta memperelokkannya lebih layak untuk mendapat kemuliaan daripada mereka yang mengajar dan memperelokkan manusia yang lain.

Dakwah Mualaf

~Adawiyah Juzailah (4/26/2009 9:10:50 PM):
Siapa kata mualaf tak boleh berdakwah? I'll prove you wrong!
http://summerjoyforever.blogspot.com/2009/04/why-cant-i-if-its-not-wrong.html

Pemenang Nasyid KLIUC

~Adawiyah Juzailah (4/24/2009 2:12:21 AM):
bagi yang belum lagi menonton, saksikanlah video kumpulan yang memenangi pertandingan nasyid KLIUC tempoh hari. memperkenalkan kumpulan E-Man dari school of engineering...
http://www.youtube.com/watch?v=xiJAgDv7ou8

Doa Exam

rabia amokh (4/25/2009 8:29:27 PM):
Jasni v2: Bismillahirrahmanirrahim…Ya Allah, beriknlah kami ksmptn waktu untk memohon dariMu..anugerahknlah kjyaan dlm peperiksaan kami ini..anugerahknlah kejayaan kpd semua rakan2 kami..jgn ada antara kami yg sedihnya sendirian..andai telah tulis d luhmahfuz akan kegagalan kami maka ubhlah mnjd kjyaan..Engkau yg Maha Agung, mudah2 an kptsn fasa ini lbh cemerlang dr sebelumnya..Kejayaan mengiringi kami..berkatilah ilmuMu kpd kami agar dpt d manfaatkn ke jln Mu yg di redhai..aminn..sbr2 kn doa ini, mgkn ada di antara kta yg doanya d makbulkan Allah..insyaallah

Pemenang Nasyid KLIUC

~Adawiyah Juzailah (4/24/2009 2:12:21 AM):
bagi yang belum lagi menonton, saksikanlah video kumpulan yang memenangi pertandingan nasyid KLIUC tempoh hari. memperkenalkan kumpulan E-Man dari school of engineering...
http://www.youtube.com/watch?v=xiJAgDv7ou8

Saat Kesusahan

abgIsraq (4/23/2009 5:43:17 PM):
slm kwn2...'tibanya saat-saat kesusahan (ujian sehingga merasa diri rendah dan hina) itu merupakan hari raya yang menggembirakan bagi para murid (orang yang melatih diri untuk rapat kepada Allah)'
- al hikam

Tarbitah PAS

JPA_paeid (4/23/2009 5:09:35 PM):
http://arruhuljadid86.blogspot.com/2009/04/tarbiah-pas-lembab-teruk.html

Zikir Yang Berhajatkan Fikir

JPA_faiz (4/23/2009 6:10:28 AM):
Zikir Yang Berhajatkan Fikir
http://saifulislam.com/?p=5397
Sesungguhnya ZIKIR hanya mendatangkan tenang, apabila ZIKIR datang dengan FIKIR. FIKIR yang mendatangkan kejayaan, hanyalah FIKIR yang datang dengan ZIKIR.

Download Nasyid

JPA_jack (4/22/2009 5:47:01 PM):
InTeam - Allahu Rabbi
http://jackster.co.nr/2009/04/koleksi-nasyid-22.html

JPA_jack (4/22/2009 6:28:16 PM):
UNIC Complete Set including Latest Album (Langkah Tercipta)
http://jackster.co.nr/2009/04/koleksi-nasyid-23.html

Patah Hati

iLuvIslam_saidah (4/22/2009 7:03:51 PM):
Kadang2 Allah patahkan hati kita untuk selamatkan jiwa kita... DIA patahkan hati kita untuk membuatkan hati kita bersemangat... DIA memberi kita sakit supaya kita menjadi kuat... DIA memberi kita kegagalan untuk membuatkn kita rendah diri... DIA menghantar penyakit supaya kita boleh belajar menghargai segala nikmat yang diberi oleh-Nya......hayatilah pemberian dr ALLAH S.W.T..

Wednesday, April 22, 2009

Bersangka Baik.

abgIsraq (4/21/2009 6:14:48 PM):
slm kawan2...'Jika engkau tidak bersangka baik terhadap Allah kerana sifat-sifat Allah yang baik itu, bersangkalah baik kepada Allah kerana nikmatnya kepadamu. Tidakkah selalu Dia memberi nikmat dan kurniaNya kepadamu?
-al hikam

Doa Kejayaan

MANSOURA_izzati (4/20/2009 3:07:47 PM):
^_^: Bismillahirrahmanirrahim…Ya Allah, beriknlah kami ksmptn waktu untk memohon dariMu..anugerahknlah kjyaan dlm peperiksaan final kami ini..anugerahknlah kejayaan kpd semua rakan2 kami..jgn ada antara kami yg sedihnya sendirian..andai telah tulis d luhmahfuz akan kegagalan kami maka ubhlah mnjd kjyaan..Engkau yg Maha Agung, mudah2 an kptsn fasa ini lbh cemerlang dr sebelumnya..Kejayaan mengiringi kami..berkatilah ilmuMu kpd kami agar dpt d manfaatkn ke jln Mu yg di redhai..aminn..sbr2 kn doa ini, mgkn ada di antara kta yg doanya d makbulkan Allah..insyaallah

Biah Islami

JPA_paeid (4/20/2009 10:31:02 AM):
http://episodeperjuangan.blogspot.com/2009/04/warnai-perjuangan-dengan-biah-islami.html

Bekerja...

TANTA_zulkifli (4/20/2009 9:23:53 AM):
hafiz isa: Ibnu Asahir r.a. meriwayatkan Nabi s.a.w. {bersabda;} {Bekerjalah untuk duniamu seolah-olah kamu akan hidup selama-lamanya. Dan bekerjalah untuk Akhiratmu seolah-olah kamu akan mati esok hari.} - Sahih Muslim

Bersih Hati

JPA_paeid (4/19/2009 4:11:10 PM):
Ulamak tasawwuf menyebut 3 peringkat bagaimana hati boleh dibersihkan
1) Takholli
2) Tahalli
3) Tajalli.

Takholli ialah proses mengosongkan hati daripada segala sifat yang mazmumah setelah kita mengenal pasti apa penyakit hati yg kita ada.

Tahalli pula ialah proses untuk menghiasi hati kita dengan segala sifat mahmudah untuk menggantikan sifat mazmumah yang kita buang dengan proses yang pertama td.

Tajalli ialah anugerah dari Allah selepas kita melakukan 2 proses sebelumnya..

sebagai contoh jika kita mengtakholli daripada sifat riyak maka kita tahalli dengan sifat ikhlas kepada Allah dan kemudian Allah akan tajalli sifat ikhlas di dalam hati kita. Maka jadilah kita hamba yang ikhlas.

Hari Kekasih Hari Pecah Dara

JPA_amar (4/19/2009 3:08:02 PM):
"Berdasarkan kaji selidik dan pengalaman Yahya menguruskan pusat itu sejak 21 tahun lalu, ada antara peserta yang beranggapan pertemuan romantik pasangan kekasih sempena Hari Kekasih atau cuti umum sebagai simbolik upacara ‘pecah dara’." ampo nak jaga anak2 ampo camne zaman akan datang...~aih
http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Sunday/Bmdua/20090419041022/Article/index_html

Kenyataan ISMA

JPA_saif (4/18/2009 10:34:38 PM):
mass massage - kenyataan rasmi tentang festival asean
http://ismamesir.com/v1/index.php?option=com_content&view=article&id=134:kenyataan-rasmi-penglibatan-isma-mesir-dalam-feksas-09&catid=54:setempat&Itemid=113

Artikel Utk Budak Medik

GEN7_radin (4/18/2009 9:49:07 AM):
http://blog.fitbrains.com/tag/improve-your-memory/
artikel yg bgs utk dak medik

Ikut Jejak Imam

wardah safwah (4/17/2009 4:09:28 PM):
"Jika engkau ingin mengikut jejak para Imam kuatkanlah dirimu untuk terima segala musibah,bertenang dalam menanggung kepahitan,sifat sabar terbentang dalam dadamu,lisanmu perlu dikunci,matamu dikawal,rahsiamu disembunyikan,hanya dilihat oleh Tuhan sahaja,namamu jgn terkenal,mulutmu tersenyum,perutmu lapar,hatimu luka,hindari dari terkenal,pangkatmu dipendam,setiap hari menahan perasaan pahit dari zaman dan teman,sedang hatimu menurut,siangmu sibuk berbakti kepada orang ramai,malammu rindu pada Tuhan,sepi dari pandangan,Jadikanlah ia jalan dan persiapan untuk hari Kiamat yang padanya sulit sekali mencari jalan..."

Link best

JPA_shakir (4/16/2009 7:00:25 PM):
patutla org suruh boikot!..
http://www.youtube.com/watch?v=R0Mbj-1kpfI

JPA_shakir (4/16/2009 8:35:57 PM):
sape kate umno xde tarbiyyah?..
http://amarshukry63.blogspot.com/2009/04/gagasan-tarbiyah-umno.html

Wednesday, April 15, 2009

Azab Allah

TANTA_zulkifli (4/15/2009 6:28:18 AM):
Hati tempat jatuhnya rahmat dan azab Allah. Alangkah ramainya manusia yang tidak menyedari dirinya sedang diazab kerana dosa membutakan hati,sehingga tiada mampu membeza manakah salah satunya, antara rahmat atau azab?Kata-kata pendeta Bani Israil dalam kitab Ibnul Qayyim Al-Jauzi, 'Shaydul Khatir': "Oh Tuhanku, aku sering berbuat maksiat tetapi mengapa tak kunjung datang azab-Mu menimpaku? Dikatakan kepadanya: Betapa banyaknya azab Allah menimpamu, tetapi engkau tidak tahu bahawa itulah azab Allah. Tidakkah engkau merasa dihalang dirimu merasai kenikmatan bermunajat kepada-Nya?"

Hukum Kafir Baca Quran

Zunnur Ihsan Zainondin (4/14/2009 7:12:57 PM):
ustaz salman maskuri: slm. hukum orang kafir membaca al-Quran http://akhisalman.blogspot.com/ sebar2

Girl's Day out

JPA_hudaazhar (4/14/2009 5:01:44 PM):
salam.untuk akhawat cairo sahaja,Girls' Day Out. Rebonding, Refreshing, Reminding Tempat : Hadiqah Dauliyah [berhampiran Wonderland, peta akan dimuat naik kemudian] Bayaran masuk: LE 5 (sebarang perubahan akan dimaklumkan kemudian)

Cari Backpack

irfan (4/14/2009 7:10:20 AM):
Jom sama2 kita tolong member cari barang...tolong deh!
http://irfantijari.blogspot.com/2009/04/ku-mencari-bakcpack.html

Wednesday, April 8, 2009

Kelas BPI

thezikr (PERUBATAN) (4/8/2009 8:20:29 PM):
Salam. Sahabat2 yg dirahmati Allah, kelas agama mingguan BPI pada mngu ini akan berjalan spt biasa.

Kelas ustaz Fawaz pada mngu ini, Khamis, akan diadakan kat rumah Badar 313, pada kul 7.30 mlm.

Kelas ustaz Syed Kadir, Jumaat, akan diadakan kat Imarah 9, kul 7.30 mlm.

Kepada sesiapa yg masih lg belum membayar kitab Islam Yg Kami Seru (6 L.E) yg didiskusikan oleh Ustaz Fawaz, bolehlah berbuat demikian semasa kelas mngu ini. Harap maklum. Sekian terima kasih

TESCO?

ila_herochan:
pemberitahuan..!!! 1) "Tesco" adalah singkatan kepada Tessa Cohen, isteri kepada jutawan yahudi U.K. yang memiliki hypermarket tersebut. jutawan ini amat kuat menyokong zionist nazi yahudi israel melalui kekayaan beliau. setiap RM yg kita beli di Tesco umpama satu peluru yg kita sumbangkan kepada israel utk membunuh saudara2 islam kita di palestin. tolong sampai2kan kepada saudara2 serta kawan2 semua.. mungkin ini saja jihat yg kita mampu buat setakat ini.. insyaAllah .. janji Allah sekecil2 amalan pun xkan terlepas dari pandangan-Nya.. wallahualam

Tuesday, March 31, 2009

Al Fityan PMRAM

iLuvIslam_HanRi (3/31/2009 4:23:52 PM):
alfityan dan muktamar
http://alfityan-pmram.blogspot.com/

Land of the Kinana Tribe

MANSOURA_azrul (3/31/2009 8:48:29 PM):
The Land of the Kinana Tribe
http://www.islamonline.net/servlet/Satellite?c=Article_C&cid=1237705713781&pagename=Zone-English-ArtCulture/ACELayout

Sunday, March 29, 2009

Jadilah Yang Bertaqwa

JPA_ibtisam (3/29/2009 8:38:43 PM):
"Sesungguhnya org2 yg bertaqwa apabila mereka dibayangi fikiran jahat(berbuat dosa) dari syaitan, mereka pun segera ingat kepada Allah, maka ketika itu juga mereka melihat (kesalahan2 nya)."
(al-a'raf: 201)

marilah kita sama2 jadi org yg bertaqwa

Hancurkan UMNO Mesir

najib othman (3/29/2009 7:14:41 PM):
salam kekuatan seluruh shbt2 PMRAM..bersama pertahankan PMRAM..bersama menentang kebobrokan kelab UMNO..Andai kata mahasiswa/wi mesir ditarik biasiswa,dikeluarkan dari tempat penginapan..sama2 kita hancurkan UMNO MESIR..dalang beracun pelajar agama..

Pertahan PMRAM!

JPA_paeid (3/29/2009 6:25:00 PM):
bersama menjaga kesatuan kita di bumi mesir bersama PMRAM..pertahankan PMRAM..
http://arruhuljadid86.blogspot.com/2009/03/umnokah-bayar-tambang-dan-pengajian.html
http://www.tranungkite.net/v8/modules.php?name=News&file=article&sid=4026&mode=thread&order=0&thold=0

Memo Terbuka untuk Presiden Umno

JPA_shakir (3/29/2009 5:13:46 PM):
Haramkan PMRAM - Memo terbuka untuk Presiden Umno
http://www.tranungkite.net/v8/modules.php?name=News&file=article&sid=4026&mode=thread&order=0&thold=0

Haramkan PMRAM!

JPA_paeid (3/28/2009 11:22:09 PM):
http://episodeperjuangan.blogspot.com/2009/03/haramkan-pmram-budak-umno-biadab.html

Maksud Politik

JPA_shakir (3/28/2009 10:46:12 PM):
menolak politik adalah satu kebodohan yang mengundang padah walaupun memperoleh koleksi A dlm keputusan peperiksaannya.. apa maksud politik?..
http://saifulislam.com/?p=5062

Tuesday, March 17, 2009

Permohonan Ke Mesir

Izat Tarmizi (3/17/2009 3:31:52 AM):
Permohonan melanjutkan pelajaran ke Mesir,bagi adik2 lepasan SPM yang nak tahu bagaimana,boleh klik link di bawah,maaf for the mass message http://perubatan.org/v3/index.php?option=com_content&view=article&id=875&catid=140&Itemid=121

Monday, March 9, 2009

Kabul Doa

Izat Tarmizi (3/9/2009 10:17:30 AM):
Berkenaan doa lagi : Hadis Abu Hurairah r.a: Rasulullah s.a.w bersabda: Doa seseorang itu akan dikabulkan selagi dia tidak terburu-buru menyebabkan dia berkata: Aku berdoa tetapi tidak dimakbulkan.
www.izat.blogspot.com
p/s: maaf spam..ilmu

Sunday, March 8, 2009

Cemburu

JPA_shakir (3/8/2009 11:08:55 PM):
mmg saya cemburu!..hehe..
http://www.youtube.com/watch?v=q0YfEh7ntzE

Cara Mudah Mendapat Hasanah

upik paridin (3/8/2009 4:04:24 PM):
Cara mudah mendapat hasanah:
1.Berikan al-Quran pada seseorang,dan setiap dibaca, Anda mendapatkan hasanah.
2.Sumbangkan kerusi roda ke hospital dan setiap orang sakit menggunakannya, Anda dapat hasanah.
3.Berkongsi bahan bacaan yang membangun dengan seseorang.
4.Bantu mendidik seorang anak.
5.Ajarkan seseorang sebuah doa. Pada setiap bacaan doa itu, anda dapat hasanah.
6.Berkongsi CD Quran atau Doa.
7.Terlibat dalam pembangunan sebuah masjid.
8.Tempatkan pendingin air di tempat umum.
9.Tanam sebuah pohon. Setiap seseorang atau binatang berlindung dibawahnya, Anda dapat hasanah.
10.Hantarkan email ini dengan orang lain. Jika seseorang menjalankan salah satu dari hal diatas, Anda dapat hasanah...

renung-renungkan...

2 Produk baru iLuvIslam

iLuvIslam_ImKoyube (3/8/2009 12:42:35 PM):
Salam sahabat2..Mengumumkan pelancaran 2 produk baru iLuvislam.com; wallpaper.iluvislam & techguys.iluvislam. Semoga sahabat semua boleh dpt manfaat darinya, insyaAllah..Tolong sebarkan kat kawan2 ye http://wallpaper.iluvislam.com/ http://tutorial.iluvislam.com/?p=815 iLuvislam.com : Continous Commitment for Ummah, insyaAllah.

Saturday, March 7, 2009

Ceramah Maulid Nabi

thezikr (PERUBATAN) (3/7/2009 12:44:14 PM):
Ceramah Maulid Rasul SAW 1) Tempat: Rumah Ziqaqul Jalal - Faysal Tajuruddin Masa: bermula jam 8 malam Tarikh: 8 Mac 2009 Pengisi: Ustaz Safrizal Sasaran kehadiran: Ikhwah dan Akhwat tahun 2 dan ke atas 2) Tempat: Zinhom, Imarah 11 Ikhwah Tahun 1, Rumah No.8 ( Rumah Marzuki) Masa: Bermula jam 8 mlam Tarikh: 8 Mac 2009 Pengisi: Ustaz Abdul Rahman Sasaran kehadiran: Semua ikhwah Tahun 1 3) Tempat: Imarah 11 Akhawat tahun 1 Masa: Bermula jam 8 malam Tarikh: 8 Mac 2009 Pengisi: Ustaz Najhi Sasaran Kehadiran: Akhawat Tahun 1 "Menjana Mu'min Doktor" Unit Kempen dan Promosi BPI PERUBATAN 08/09

Titisan Air Mata

Izat Tarmizi (3/7/2009 5:15:17 PM):
Tidak menitiskah air mata anda melihat insan yang kurang upaya berusaha untuk 'bangun'?sedangkan kita masih lagi tidur lena dibuai mimpi?..watch it and learn it http://www.youtube.com/watch?v=ELUX0EWcjRk