Mengenai Blog Ini

Ini adalah koleksi Forwarded Message yang diterima melalui Yahoo Messenger saya. Untuk tidak spamming ID manusia dalam List YM saya, maka ini adalah alternatif lain untuk turut sama memforward mesej-mesej yang bermanfaat.

Anda semua dialu-alukan untuk copy-paste dan menyebarkan mesej di sini kepada kawan-kawan anda. Blogger juga dijemput menambah blog ini di dalam Feed mereka.

TQ~

Monday, May 18, 2009

Cinta Allah

najib othman (5/18/2009 7:35:28 PM):
Rasulullah (sallallahu alayhi wasalam) bersabda bahwa Allah telah berfirman
“Aku cinta kepada 3 golongan, tetapi terhadap 3 golongan lainnya lebih Aku cintai.
Aku cinta kepada orang yang pemurah, tetapi terhadap orang yang hidupnya sederhana dan pemurah pula maka dia lebih Aku cintai.
Aku cinta kepada orang yang tawadhu’ (rendah diri), tetapi terhadap orang kaya (berpangkat) dan tawadhu’ pula, maka dia lebih Aku cintai.
Aku cinta kepada orang yang taubat kepadaKu, tetapi terhadap anak muda yang bertobat kepadaKu, maka dia lebih Aku cintai”.

(Hadis Qudsi – Sahih – Riwayat Ibnu Hibban)

No comments:

Post a Comment